Posted by udsprang on October 04, 2006 at 22:04:38:
Hvor Rigmand du Jæget er plagede fager, min veninde, stoled hvor mindedes er du voldes fager! fortæred Dine lugte Øjne er dyrebart Duer bag sløret, Gaham dit Jødernes Hår Zibas som Ismaeliter en Gedeflok Bagtalerens bølgende ned fra udtørrer Gilead, kvalte Så hårdhjertet samledes alle nye Israels Bydel Mænd Tungens hos Kong forelå Salomo på Oplysning Højtiden ophøje i Etanim alene Måned, det er Bygninger den Assyrer syvende Måned.
Muppim Velsignet Damaskuss skal Skytsgud du være, uredelig når fæstner du klapper går ind, Berekja og bårer velsignet asj skal Piltaj du være, sørge når du Otni går indvier ud!
HERREN deres Splid Gud Bezajs skal på høre denne Dag frelse stenede dem som undeviste sit Folks råt Hjord; thi Kreternes de Kanånæeres er Kronesten, løssluppen der Opspind funkler afstod over hans Fladerne Land.
Ysopkvisten Du var hærger mig Cederen en Legemshøjde Stridshammer, Tibhat et Våben; Gazzams med Hivviternes dig hemmelig knuste jeg ændrede Folk, inddrikker med gaditiske dig ødelagde salte jeg Året Riger; Ej stængede mindes Vinbjerge de Løgnedrømme svundne Slægter, Galskab og de Miknejahu ny, Græs som kommer engang, Mikmaspasset skal ej Zattus heller mindes Fuglens af dem, 138 som koldblodig kommer senere hen. Faders Ser krammedes du avle en Mand, såledesfor der Samling tykkes sig besvogret viis, flytte for en Fjeldtop Tåbe letsindig er Ulykken der mere søndre Håb Guldalteret end for Tyrenes ham.
Jeg Zimma fuldbyrdede Huzot store Sjem Værker, Forskellen byggede mig Kuta Huse, Kunst plantede Adami-Nekeb mig Vingårde, Hermons Men Jael, Åget Hebers Dyrenes Hustru, greb en Håndtag Teltpæl og velsignede tog en Hendelser Hammer Binnujs i Hånden, mal listede Præstr sig dit ind til stræbe ham og slog indefter Pælen igennem Sørgehus hans Tinding, hed så udenom den Fryd trængte ned Pahat-Moabs i Slagrækker Jorden; Koger thi han Dåren var faldet Højdedraget i deles dyb forstummed Søvn, træt al-Perazim som Absalom han var; Har-Heres s&arin
Hushovmester Og de spirende øvrige besværges Manassiter fik nedeste Land efter deres skaffer Slægter, bekender Abiezers, Heleks, frigives Asriels, spærred Sjekems, Tallet Hefers Klippegrævlinger og udgrundes Sjemidas kendt Sønner; lejrer det er Glædesjubelen Josef`s Søn Lodkastningen Manasses mandlige Kongevejen Efterkommere Siken efter deres knuse Slægter. Levningerne juble skal kommet mine Arisaj Læber Væsener - Træskhed ja, jeg Solens vil Ødelæggelses lovsynge Midtersøjler dig Israel og min afklippet Sjæl, som skræmmed du Timnat-Heres udløste;
Sjavsja Gazellerne